۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

خاورمیانه و بیماری فردپرستی وقتیکه فرد جایگاه تقدس پیدا میکند اشتباه تقدس مقدس و درست است از





خاورمیانه و بیماری فردپرستی وقتیکه فرد جایگاه تقدس پیدا میکند اشتباه تقدس مقدس و درست است از نظر درویشش همین دردبیدرمان باعث شده است تا ملتهای خاورمیانه به هیچ جای نرسند و در کوته فکری کوتهنظری و جنگ و ستیز باشند هر دسته ای برای خویش پیغمبری میسازند همین درد بی درمان به یک بیماری مزمن میان این ملتها تبدیل شده است ترکها کمال اتاتورک عربها محمد و کردها هم رهبران متعددی داشته اند هر یک از این رهبران دراویشهای برای خود بدست آورده اند و همبن درویش بازی باعث دو دستگی میان ملت کرد شده است.


ما نمونه شاه و شیخ در ایران داریم سلطنت طلبها از رضا نیم پهلوی پیغمبری خیالی ساخته اند طرفداران نادان جنون آخوندی خمینی خونخوار را میپرستند و همین پرستش باعث شده است و تا جامعه ایرانی همیشه بی ثبات باشد اسلام دین قرآن کوروش اتاتورک شهورت پرستی زن ستیزی همه اش از یک بیماری مزمن دردناک روانی ناباوری به خویش سر چشمه میکیرند.

من بر اساس مطالعاتی که بر رفتار ما ایرانیان داشته ام منظورم همه ملتهای ایرانی مثل کرد بلوچ عرب فارس بیشتر فردپرستند زود عاشق فرد میشوند همین که رهبرشان شد به شانه و بالش میبالند و عاشقش میشوند یعنی فردپرستی خیلی قویست میان ما من هم این چند سطری را در زیر نوشتم شاید کسانی هم درک کنند که ما انسان هستیم آنهایکه شما بعنوان رهبری خود انتخاب نموده اید مثل من و مثل شما انسانند قابل اشتباهند و در زندگی خویش اشتباه کرده اند اگر نظرات خود را بیان نموده اند از جامعه آموخته اند و چون امکانات درسی آنها بیشتر فراهم بوده است و فعال بوده اند نظرات اجتماع را منعکس نموده اندو خود را رهبری خطاب نموده اند.
در نتیجه این تحیقاتها نشان میدهد بیشتر افرادی که دیگران را مورد علاقه اشان میباشد بیشتر جنبه علمی و فکری نیست بلکه از روی فردپرستی میباشد که زمانی با زور ناخودآگاه به خورد آینها داده شده است
دوستان اگر کسی برای یک کنفرانس بخواهد برود و یا یک کنفرانس را برگزار کند به قدری که خود او میداند بیشتر از حاضرین یادمیگیرد بنابر این هیچ کس رهبر هیچ کس نیست همه رهبر خود هستند بر اساس یک برنامه با هم توافق میکنند که یک سیستم سیاسی را ایجاد کنند و ما انسانها مکمل یکدیگریم از یکدیگر می آموزیم و یادمیگیریم کلمات واژه مسائل سیاسی و اجتماعی از یکدیگر می آموزیم در طول روز.
آنها انسان هستند در کره دیگر به اینجا نیامده اند و تو هم میتوانید متفکر باشید اگر انرژیهای خود را صرف یادگیری کنید.
بلاشک آزادی بیان آزادی و دموکراسی عدالت اجتماعی رفا اجتماعی اگر در یک جامعه وجود داشته باشد انسانهای آن جامعه رشد میکنند به سوی شکوفایی و قله ی رهایی.
من دیگر رهبر خودم هستم من دیگر از آن قله عبور نموده ام تا کسی را رهبری خود بدانم اما به همه انسانهای فعال احترام خاصی دارم چرا چون هر چی که باشد در طول روز چیزیهای میان ما رد و بدل میشود علمی فرهنگی سیاسی اجتماعی و حقوقی قانونی و تاریخی.
هیچ کدام و چرا چون من درویش نیستم که شخصیتی باید به پرستم و یا مورد علاقه ام باشد اما همیشه از فلاسفه و بزرگان آموخته ام مثل
زیگموند فروید کارل م ابراهام لینکلن گاندی و فلاسفه ی دیگر معاصر و نویسندگان بی طرف و بلاشک همه انسانها اشتباه میکنند و نباید این را فراموش کنیم که این فلاسفه ها اشتباه نکرده اند حتی بلاشک اشتباه کرده اند باید اشتباهات و خوبیهای آنها را بر روی یک ترازو قرارداد و از بهترینهای آنها آموخت

با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی مورخ 4/4/2012
 — ---------------------

حال در باره صدام حسین رهبر سرنگون شده حزب بعث عراق



 صدام حسین یک انسان مغرور و خونخوار بود هنگامی که صدام در یک سفر به شهر کرکوک و اطراف آن سفر نموده بود در سالهای 1989 در همان روز برای فرماندهان گارد جمهوری سخنرانی کرده بود بنابر فاش شدن این سخنران که توسط یکی از افسران گارد جمهوری بعدأ فاش شد.


چند تا از فرماندهان از صدام سئوال میکنند. آیا ما باید چکار کنیم با مسئله ای فلسطین؟ صدام در جواب میگوید هر یک از فلسطینیانی که در اسرائل کشته میشوند ما 100 کرد را زند بگور میکنیم اینها هم با یهودیان فرقی ندارند کرد و الاکراد آداب و رسومی همچون یهودیان دارند تمامی فرماندهان گارد ضد بشری صدام با کف زدن از سخنرانی صدام در باره قتل عام کردها اسقبال کردند. و بعدأ آنها کم کم دست به جینوساید کردها در آن کشور نمودند در مرحله ی اول جابجا کردن مردم کرکوک و بجای آنها عربهای جنوب و غرب عراق به کرکوک منتقل نمودند.


در ایران هم ایت الله‌خمینی برخورد مشابهی با کردهای ایران انجام داد فتوائی حمله به کردستان ایران و قتل عام مردم بیدفاع کردستان توسط خلخالی جنایتکار. البته در عراق جینوساید کردها در سالهای 1979 آغاز شد و با به قدرت رسیدن صدام حسین جینوساید ملت کرد در آن کشور آغاز شد. و تا روز سرنگونی دیکتاتور عراق جینوساید علیه ملت ستمدید کرد در عراق ادامه داشت. در ترکیه بطور وحشتناکی مردم بیدفاع کرد را سرکوب میکنند و برای یک کلمه کردی آنهم روژ باش کردها به بند کشیده میشوند. در ایران هنوز سرکوب و خفغان علیه ملت کرد ادامه دارد. در چند ماه گذشته دولت ایران به طور وحشتناکی تظاهرات مسالمت آمیز مردم کردستان ایران را سرکوب نمودند. این رژیمهای که در منطقه هستند مثل ایران ترکیه سوریه و عراق یک اتفاق نظر دارند در رابطه با ملت کرد.


در سوریه هنوز به مردم کرد در آن کشور شناسنامه داده نشده است تا زمانی که خود را عرب اعلام نکند به وی شناسنامه داده نمیشود. در سال گذشته رژیم سوریه دست به قتل عام ملت کرد در آن کشور نمود و 100 ها نفر کشته شدند و هزاران نفر هنوز در زندان بر سر میبرند. در عراق در سال 1988 بدستور خود صدام حسن علی مجید معروف به علی کیمیای شهر حلبجه کردستان را با بمبهای شیمیائی بمب باران نمود و در آن شهر منجر به کشته شدن 5000 انسان بیگناه شد و هنوز زخم این جنایت در آن شهر وجود دارد در حلبجه زنانی که آسیب دیده اند باردار نمیشوند و آب و هوائ آن شهر خراب است هنوز به سبب گازهای شیمیائی صدام حسین. البته در ایران ترکیه و سوریه هنوز جینوساید علیه ملت کرد ادامه دارد به طور روزانه. البته نباید این را فراموش کنیم این رژیمها دست به فریبکاریهای هم میزنند برای گول زدن مردم کردستان با وعدهای توخالی و هیچ پوچ خودشان اما مردم کرد امروز آگاه تر هستند و گول چنین وعدهای توخالی نمیخورند. تجربه دارند در این باره و خیلی از این وعدهای هیچ و پوچ را شنیده اند از زبان رهبران شوینیستهای ترک فارس و عرب. صدام حسین در سالهای 1979 تا 1988 جمعأ 185 هزار کرد را سر به نیست کرد و هنوز مردم به دنبال قربانیان جنایت هولناک صدام هستند. من بر این باور هستم در ترکیه بیشتر ار عراق گور دسته جمعی وجود دارد در سوریه همچنین و در ایران دیگر بیحساب است روزی میرسد این جنایتها در دید عموم قرار گیرد و همه بدانند چه جنایتهای هولناکی علیه ملت ستمدید کرد در این کشورها انجام میگیرد. در سال 1999 دولتهای اروپائی به ترکیه کمک نمودند تا رهبر حزب کارگران کردستان را به ترکیه تحویل بدهند و این کار را کردند که خلاف قوانین حقوق بشریست و عبدلا اوجلان را فریب دادند و توانستند وی را به اروپا بکشانند تا بتوان او را به ترکیه تحویل بدهند و این جنایت را علیه ملت ستمدید کرد در ترکیه انجام دادند.


باز در باره عراق فلسطینیانی که در عراق بودند صدام آنها را مسلح نموده بود و متأسفانه در قتل عام کردها نقش زیادی داشتند این بی نمکهای فلسطینی. در ایران ترکیه و سوریه امروز به هویت انسانی کردها توهین میشود. در چند روز پیش در تلویزیون ملی فردی که خودرا آقای کردستانی معرفی میکرد به طور ناآگاهانه ی به قوانین و آزادی انسانی و فدرالیسم حمله نمود و خواستار یک نظامی دیکتاتوری از نوع نظام رضاخانی شد در ایران خوب این شوینیستهای کور دلی هستند همچون صدام حسین. و باز حزب کمونیست کارگری (حکمتسیت) در بیانیه های خودشان شعار فدرالیسم را محکوم میکنند و کورکورانه به 55 میلیون کرد دارند توهین میکنند اینها هم از شوینیستهای چپنما هستند که سالها در کردستان بوده اند و نمک این ملت خورده اند حالا به نمک مردم کرد لگد میزنند و بیشرمانه بیانیه پشت بیانیه علیه مردم کرد انتشار میدهند اما این کوردلان بگذار با درد خودشان بپیچند تا بدانند که در اشتباه هستند اما سخت است این کور دلان را وادار کرد که به اشتباه خود پی به برند. این را به اطلاع میرسانم که خشونت عمر درازی نخواهد داشت و دیر یا زود عمرخشونت به پایان میرسد. بعضی بر این باور هستند که دولت ترکیه یک کشور دموکرات است و در آن کشور دموکراسی بر قرار است اگر در زمان آلمان هیتلری در آلمان دموکراسی وجود داشت شاید یک نوع دموکراسی هیتلری همچنین در ترکیه برقرار باشد. حال میخواهم در باره دموکراسی کمی توضیح بدهم.


دموکراسی یک کلمه یونانی است که دیمو بمعنای مردم است کراتوس بمعنای حکومت مردم است یعنی مردم هستند تصمیم میگیرند از پائین به بالا. اما امروز خیلی به آسانی به کلمه دموکراسی توهین میشود در کشورهای دیکتاتوری مثل ایران ترکیه و سوریه دم از دموکراسی میزنند بدون اینکه یک زره از برخورد دموکراسی در آن کشورها وجود داشته باشد. در ایران زندانیهای خودسرانه به قوت خود ادامه دارد و حتئ به زنان زندانی تجاوز میکنند بازجوها برای درهم شکستن شخصیت زنانی که خواستار حقوق برابری هستند شکنجه فیزیکی و روانی زندانیان سیاسی در ایران. در ترکیه دست کمی از ایران ندارد. بازداشتهای خودسرانه و ممنوع شدن کلمه کردی در ادره های دولتی و تجاوز به زنان زندانی باز برای درهم شکستن شخصیت زنان مبارز در آن کشور شکنجهای روانی و فیزیکی زندانیان سیاسی در آن کشور.


در سوریه دیگر وحشتناک است شکنجه زندانیان سیاسی در آن کشور همه با حزب بعث و با بعثیها آشنائی دارند و شاهد برخورد رژیم بعث سوریه با مردم کشورش هستند. بخصوص مردم کرد در آن کشور که در زیر ظلم و ستم رژیم بعث سوریه مینالند. حالا هم رژیم بعث سوریه با رژیم دینی ایران دست در دست یکدیگر گذاشته اند تا به تروریستها در عراق کمک کنند شاید با ادامه خشونت در عراق به ادامه حکومت ننگینشان عمر بیشتری به بخشند. رژیم دینی ایران اسلحه و مهمات را در اختیار تروریستها قرار میدهد برای کشتار مردم عراق و در این فکر است که نیروهای آمریکای را کمی بیشتر مشغول کند تا روزی به سراغ ملاها در ایران نروند.و رئیس جمهور ایران در اظهارات خود خوستار نابودی اسرائل شده است این هم با قوانین شناخته شده بین المللی مغایرد دارد خوب ریئس جمهور ایران دارد دیگران را تهدید میکند وای بحال مردم ایران این رژیم اگر به سلاح اتمی دست یابد به هیچ احدی رحم نخواهد کرد.


حالا احمدینژاد کفشهای صدام حسین را به پا کرده است او هم میگفت یسقت و الصهیونی خوب احمدینژاد هم با روز روشن خواستار نابودی کشورهای دیگرد است. ملت یهود در آن سر زمین چندین هزار سال است زندگی میکنند و در جای اجداد و ابا خود دارند تهدید میشوند شهر اورشلیم شهری در اصل یهودی است اما زمانی که اسلام آن شهر را تصرف نمودند نام آن شهر را عوض کردند به شهر قدس اما در اصل این شهر یک شهر یهودی نشین است اما امروز باید این را قبول کنیم که دو ملت یعنی ملت یهود و ملت مسلمان در این شهر زندگی میکنند باید با رعایت حقوق یکدیگر به زندگی مسالمت آمیز ادامه بدهند بدون ترور و خشونت. تا ملاها در ایران حاکم باشند و حزب بعث یعنی دو رژیم در منطقه حاکم باشند ترور و خشونت ادامه خواهد داشت یعنی رژیم دینی ایران با رژیم بعث سوریه این دو رژیم از تروریست حمایت میکنند البته با به میدان آمدن اسلام سیاسی تروریست اسلامی پا به عرصه ضهور نهادند و سر و کله ترور و تروریست با به روی کار آمدن ایت الا خمینی به میدان آمد البته حسن البنا و اخوان المسلمین هم در کارهای تروریستی در آن زمان دست داشتند اما با به روی کار آمدن ایت الا خمینی تروریستهای اسلامی قویتر شدند و از کمکهای مالی ایران که دارائیهای مردم ایران است قویتر شدند. ترور در خارج از کشور رهبران سیاسی کرد و احزاب ایرانی توسط همین تروریستها صورت گرفت که از کمکهای مالی ایران برخوردار بودند.


حال کمی در باره نژاد پرستی از نظر روانشناسی نژاد پرستی یک یاد گیری است اما زمانی مزمن شد به مرض تبدیل میشود مثل امراض هیستریکی از نوع هیستریک دگماتیک برای مثال امروز رهبران ترکیه به این امراض مبتلا هستند از نوع هیستریک دگماتیکی این نوع امراض طرف نمیتواند به پذیرد دیگری زبان و قوم دیگر را نفی میکند و تحمل هیچ کلمه و اسم اقوام دیگر را ندارد و توان پذیرش را از دست میدهد این امراض در اسلام افراطی وجود دارد برای مثال رهبران دولت کنونی ایران به چنین امراضی مبتلا هستند نظر مقابل را نمیتوانند به پذیرند و یا قبول کنند نظر دیگران را.


اسماعیل قادری


24/11/2005




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر