۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه

موضوع اطلاعیه درباره حقوق زنان ستمدیده ایرانی و کشورهای اسلامی


موضوع اطلاعیه درباره حقوق زنان ستمدیده ایرانی و کشورهای اسلامی

این روز که روز سمبولیک زنان برای مطالبه حق طلبانه خود انتخاب نموده اند تا صدای اعتراضات خودرا به گوش کوردلان و شب پرستان برسانند که نمیشود حقوق نصف جامعه را نادیده گرفت و زنان را مورد ظلم و ستم قرار داد. زن ستیزی در کشورهای اسلامی برای درهم کوبیدن شخصیت انسانی آنها ادامه دارد و داشته است تحت نام احکام شرعی و زنان را تحت وحشیانه ترین شیوه مورد شکنجه و اذیت وآزار قرار داده اند.
8 مارس روزی است که شب پرستان و کوردلان را به لرزه در میآورد و احکامهای خیالی و پوشالی را خنثئ میکند.
برقراری نظم و دموکراسی بدون رعایت حقوق زنان میسر نیست.
حال در جامعه های غربی به این نتیجه رسیده اندکه بدون برابری و رعایت حقوق زنان نمیتواند یک جامعه سالم و دموکرات و دموکراسی بر قرار نمود چرا چون زنان نصف جامعه هستند واز توانائی بالای برخوردار هستند برای امور اداره مملکت و جامعه به مشارکت فعال زنان نیاز دارد و بدون مشارکت فعال زنان جامعه در حالت فلجی قرار میگیرد.
زن و مرد هر دو با هم هیچ فرقی ندارند و هر دو ترازوی جامعه هستند  این دو انسان نیاز اساسی به یکدیکر دارند و برابری میان زنان و مردان میتواند جامعه را سالمتر کند و جامعه را پیش به برد به سوی دموکراسی حقیقی و انسانی. بدون رعایت حقوق فردی و انسانی زنان و برابری در جامعه نمیتواند برای پیشبرد جامعه گام برداشت باید در مرحله اول حقوق فردی و انسانی زنان را رعایت نمود و جامعه را بسوی انسانگرا سوق داد آن زمان میتوان یک جامعه سالم و در جامعه دموکراسی برقرار نمود.
علمی
زنان از نظر تیز هوشی از مردان تیز هوشترند چرا چون هردو لائی مغز زنان فعال میباشد و اما در گروه مردان یک لایی از مغزشان فعال است لایی چپ در گروه مردان فقط مثل نقل اطلاعاتی و یا آن چیزی که در طول روز میشنود منتقل میکند اما در گروه زنان هردو لایی مغزشان همزمان فعال است و زنان میتوانند باز زود تر از مردان بشنوند و به بینند.
اما در گروه مردان چنین نیست.
1- زنان میتوانند زود تر از مردان درک کنند و در یابند در موردی و یا معنای یک کلمه
2= زنان میتوانند زود تر از مردان چیزی را به بینند.
3= زنان همزمان میتوانند به دو نوع گوش کنند یعنی اگر یک رادیو را در طرف چپ یک زن و یک رادیو دیگر را در طرف راست زنان قرار بدهید زنان از این توانائی برخوردار هستند که همزمان به هردو گوش کنند و میتوانند باز در باره هردو چه گفته اند تعریف کنند.
4= زنان از نظر ذاکره باز از مردان قدرت ذاکره اشان بیشتر است اسمش بگذاریم میموری زنان از میموری مردان قدرتمندتر است سخت است زن چیز را فراموش کند اما در گروه مردان میتوان به آسانی چیزی را فراموش نمود.
5= از نظر رحم زنان باز از مردان با رحمتر هستند و هرگز حاضر نیستند یک همنوع خود یعنی یک انسان را آزار بدهند اما در گروه مردان چنین نیست اما در این باره نظریهای گوناگونی وجود دارد.
اما از نظر علمی به بیرون آیم و در باره آنچه جامعه به آن نیازمند است تعریف کنم.
1= آزادی و برابری بطور کامل میان زن و مرد دستمزدو حق دخالت در تمامی گذینشهای سیاسی و اجتماعی باید زنان شرکت کنند بدون هیچ مانعی.
2= حق تصدی هر مقام آزادی و اختیاری در باره حق پوشش و لغو تمامی آنچه حجاب اجباری است.
3= حق مشارکت فعال در امور سیاست و موارد دیگر در جامعه.
4= حق انتخاب کردن و انتخاب شدن بطور آزادانه و دلبخواه خود زنان.
5= حق آزادانه انتخاب همسر و جدای بدون هیچ مانعی و حق مسافرت بدون اجازه دیگری حق تصدی هر مقام و فعالیتهای سیاسی و هنری ورزشی و ادبی بدون هیچ مانعی.
متأسفانه در ایران هنوز زنان را به طور کلی سرکوب میکنند و برای در هم کوبیدن شخصیت انسانی زنان با روز روشن و در جلو چشم جهانیان صورت میگیرد این عمل زشت و شرمآوری که اسمش گذاشته اند احکام شرعی.
و در سال گذشته دکتر رویا طلوعی فعال حقوق بشر و حقوق زنان در کردستان بدون هیچ اتهامی 66 روز در زندانهای مخوف اطلاعات و تحت وحشیانه ترین شکنجها قرار گرفت و در این باره ساکار کامکار هم ربوده و در طول چند روزی تحت شکنجه و اذیت وآزار قرار گرفت و آثار شکنجه در بدن وی مشاهده شده است.
بنظر بنده نباید دولت ایران را بخاطر تسلیحات اتمی مجازات کرد باید به خاطر نقض حقوق بشر دولت ایران را مجازات نمود و بر این رژیم فشار آورد تا به حقوق هموطنانش احترام بگذارد.
و باز در این باره زنان دیگری هم هستند در تهران و شهرستانهای دیگر در ایران تحت وحشیانه ترین شکنجه و اذیت و آزار قرار میگیرند.
زنان ایران در اوایل انقلاب با شعار برادر ارتشی چرا مارا میکشید ارتشیان تسلیم نمودند اما خود همین زنان قربانی یک دولت مذهبی شدند و ایران وطنشان برای آنها به جهنم تبدیل شد برای زنان ایران.
و در این باره در مصر اردن عربستان سعودی پاکستان افغانستان ترکیه ترکمنستان آذربایجان سوریه لبنان یمن سودان  کشورهای آفریقای و کشورهای دیگر هنوز حقوق زنان به طور کلی پایمال میشود و به آنها هر روز توهین میشود بدون اینکه مجرمان مورد کیفر خود قرار گیرند.
با امید بر قراری برابری و انسانیت در جامعه.
زند باد استقلال کردستان و تشکیل یک دولت کردی.
ساموئیل قادری
5/3/2006

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر