۱۳۹۳ فروردین ۱۴, پنجشنبه

سیر تکامل انسان از چارلز داروین

سیر تکامل انسان از چارلز داروین
وقتیکه زمین ماده است و آب نر بنابر این هر جانوری و یا حشره ای از زمین و آب بوجود بیاید نر و ماده هستند  زمین ماده است و آب نر باورهای خرافاتی باید دوره انداخته بشود ملتها واقعبینانه تر فکر کنند









سیر تکامل انسان از چارلز داروین
توضیح نظریه تکامل چارلز داروین بسیار ساده هست.
نباید با دید خشک و با تعصب به قضیه نگاه کرد.
نظریه تکاملی بر اصل انتخاب طبیعی استوار هست.
چون اکثر بچه ها رشتشون زیست نیست یک مثال ساده از انتخاب طبیعی می زنم.
انتخاب طبیعی خودش بر صفات سازشی استوار هست به این معنی که مثلآ در زرافه ها فرض کنید همه زرافه ها گردنی اندازه گردن اسب داشتن.
حالا این زرافه ها تکثیر میشن و تولید مثل می کنن و عده ای از اونها به خاطر افزایش رقابت سر منابع غذایی مجبور به کوچ میشن.
حالا فرض کنید توی جمعیت کوچ کرده زرافه 2 زرافه گردنشون بر حسب اتفاق کمی بلندتر از بقیه هست (این قضیه در مورد  قد انسان هم صدق می کنه کما اینکه قد خود من بلند اما قد پدرم کوتاه هست . صفت سازشی هم یعنی صفتی مثل گردن دراز در زرافه که این حیوون رو نسبت به محیط و زیستگاه و بقا در زیستگاه یاری می کنه).
حالا رسیدیم به زیستگاه جدید که درختهاش کمی بلندتر هستن و منابع غذایی به خاطر بلند بودن درخت ها در سطح بالاتری قرار دارن.
خب حالا همه می خوان غذا بخورن.
روز های اول همه چی ممکنه خوب باشه اما اون 2 زرافه که گردنشون کمی بلندتر هست در غذا خوردن موفق تر هستن و بقیه به خاطر در دسترس نبودن غذا از بین می رن.
حالا این دو زرافه گردن بلند با هم جفت میشن و فرزنداشون 4 تا زرافه هستن که 2 تا اندازه گردن پدر و مادر رو دارن و دو تا گردن بلندتر از پدر و مادر باز هم شانس زنده موندن گردن بلندتر ها بیشتر هست چون زرافه ها برگ درخت رو می خورن.
دوستان توجه داشته باشید که این سیر در طول زمان بسیار طولانی یعنی میلیون ها سال اتفاق افتاده و اصلآ غیر منطقی به نظر نمیاد.
می خواستم از دیدگاه ژنتیکی هم توضیح بدم که از حوصله بحث خارج هست.

به خودم تبریک میگم چون این هزارمین پست من در سی سی بود و خوشحالم که یک مطلب علمی رو به عنوان هزارمین پستم قرار دادم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر