۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

موضوع اطلاعیه شماره 2 درباره حقوق بشر.


موضوع اطلاعیه شماره 2 درباره حقوق بشر.
سرکوب فعالان مدنی در کردستان ایران توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.
در روز عید نوروز نیروی انتظامی ایران دست به دستگیریهای تازه در استان بلوچستان زد و چندین نفر بیگناه تا بحال دستگیر نموده اند.


در کردستان 4 نفر از اعضای حقوق بشر کردستان رامک دستگیر شده اند یکی از این دستگیر شدگان زینب بایزیدی است که نبابر خبری که بدست من رسیده است در حال اعتصاب غذا برسر میبرد در زندان کردستان در این باره از مدافعان حقوق بشر و سازمانهای خیرخواه میخواهم به یاری این زندانیان بشتابند.
دولت جمهوری اسلامی خودرا در سراشیب سقوط میداند به تازگی دست به اعمال خشونت در مناطق کردستان خوزستان و بلوچستان زده است. 
ما همه میدانیم که عمر خشونت چندان دراز نیست روزی باید در پشت میلهای زندان قرار گیرند  مثل صدام حسین.
ما در قرن 21 هستیم و نباید دست به خود آزاری و دیگران آزاری بزنیم باید راه و روش انسانیت بکار به بریم.
انسانها از این حق باید برخوردار باشند.
1- حق ابراز عقیده و بیان بدون هیچ مانعی و باید این ابراز عقیده و بیان به آزادی دیگران لتمه وارد نکند.
2= حق آزادانه زندگی  حق دخالت در امور سیاست بدون هیچ مانعی از مسئولین انتقاد کند بدون اینکه از کسی ترس و وحشت داشته باشد و یا مورد شکنجه قرار کیرد.
3= رعایت حقوق انسانها و احترام به کرامت و حیثیت انسانها.
4= برخورد انسانی با مردم و احترام به حق و حقوق انسانی مردم جامعه.
5= ایجاد پروژه های کاری برای جوانان و تشویق مردم جامعه بسوی انسانگرائی.
6= احترام به حقوق اقلیتهای قومی  و باز کردن مدارس برای تدریس با زبان مادری خود از میان برداشتن تبعیضهای مذهبی و قومی در کشور.
7= درس و کورس انسانگرائی برای آگاه کردن مردم از هر نظر و بر قراری عدالت اجتماعی برای بهبودی یک جامعه سالم و سهیم برابری زنان با مردان در همه زمینه ها هنری سیاسی اجتماعی ورزشی حق پوشش دلبخواه حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حق آزادانه کاندیداتوری ریاست جمهوری و باید زنان از آزادی کامل برخوردار باشند مثل حق انتخاب کردن و انتخاب شدن حق انتخاب هسمر با رضایت زنان و دختران و برچیدن ازدواجهای اجباری و باید ازدواجها اختیاری باشد نه اجباری برای مثال زنان و دختر از این حق باید برخوردار باشند بدون رضایت پدر و یا مادر و یا برادر برای خود همسر انتخاب کنند بدون هیچ مانعی.
8= برداشتن زندانها و و نباید به هیچ عنوان زندانی سیاسی در کشور وجود داشته باشد و مبارزه سرسختانه با مواد کشنده مخدر در کشور.
9= باید حقوق انسانها از هر نظر رعایت بشود و اجرای  صحیح قوانین شناخته شده سازمان ملل متحد در باره حقوق بشرو برچیدن حجابهای اجباری و باید اختیاری باشد حجاب نه اجباری.
10= در این باره باید مردم در تصمیم گیریها سهیم باشند نه مسئولین و کسانی که خود را خدائی سرزمین میدانند چیزی به هیچ وجه وجود ندارد.
باید در کشور برای سلامتی یک جامعه سالم و سهیم ایجاد درسهای انسانی و عوض کردن قوانین ظلم و ستم و جایگذین آن قوانین عدالت و انسانیت برای سلامتی یک جامعه اینها نیاز است.
11= باید اقلیتهای قومی از این حق برخوردار باشند که هر 5 سال یکبار دست به رفرادوم بزنند برای این مردم تصمیم خود را بگیرند با دولت مرکزی بمانند و یا اینکه جدا بشوند و در این باره کشور احتیاج و نیاز به یک سیستم فدرال دارد که باید اقلیتهای قومی از این حق برخوردار باشند که دولت و پارلمان خود را داشته باشند در این باره باید مسئولین و عاملین انفال و جینوساید به طور علنی در یک دادگاه دادگاهی بشوند منظورم در یک دادگاه بین المللی رسیدگی به جرایم  نسل کشی.
باید در این باره در کشور شرکتهای بیشتر در همه مناطق ساخته بشود برای مثال در کردستان باید در هر شهری چند شرکت برای کار و شغل برای جوانان وجود داشته باشد تا مردم بتوانند نیاز های روزانه خود را تامین کنند در بلوچستان همینطور در خوزستان همینطور و در سرتاسر ایران باید شرکتهای بیشتر و کار و شغل بیشتر برای مردم و جوانان ایجاد بشود.
12= باید کار کشیدن از افراد زیر 18 سال بطور کلی ممنوع باشد و در این باره باید غذا برای مدارس مجانی باشد تا 18 سالگی از 18 سال به بعد باید یکدفعه در روز از حساب مدارس غذا بخورند جوانان. متأسفانه امروز جوانان و کودکان در کردستان در 7 سالگی به خاطر نداشتن و یا از دست دادن والدینشان دست به کار میزنند من خودم شاهد این اعمال هولناک بودم هنگامی که در کمپ التاش با یک کودک برخورد نمودم که بستنی میفروخت و دیگری کفشها را واکس میزد  از آنها سئوال نمودم چرا این کارها را میکنند  به مدرسه نمیروند تا درس بخوانند؟ این کودک به لحنی گریه آمیز جواب داد گفت پدرم در زندان شکنجه شده است کمرش شکسته است و مادرم هم نمیتواند کار کند من هر روز 150 تا 500 دینار برای آنها جمع میکنم تا بتوانیم یک گیلو گوجه و یا سیب زمینی بخریم تا از گرسنگی نمیریم.
متأسفانه وضعیت کودکان در کردستان ایران از این بهتر نیستند و حتی مورد اعمال خشونت ضد بشرها قرار میگیرند کودکان در کردستان اسیر.
و در ترکیه دیگر اوضاع کودکان وحشت انگیز است.
تا زمانی که تبعیض و خشونت باشد ظلم و ستم هست و تا زمانی که ظلم و ستم باشد مبارزه قهر آمیز هم هست علیه ستمگران و انسان کشان.
تا زمانی که نابرابری و نا انسانی حاکم باشد بر جامعه مبارزه وجود دارد.  تا زمانی که انسانهای روانی مبتلا به پارانوئیدی بر باریکه قدرت باشند  ظلم و ستم هست و عکس این مبارزه هم هست.
تا زمانی که عدالت بر قرار نشود همیشه اسلحه و تفکر بدست گرفتن سلاح هم هست علیه ظالمان و ستمگران.
با امید روزی که دموکراسی حقیقی برقرار بشود در جامعه و ظلم و ستم علیه انسانها پایان پذیرد و عدالت و انسانیت بر قرار بشود.
 از نظر حقوق بشر شکنجه  چه روحی و روانی باشد و چه فیزیکی محکوم است و معنا و مفهومی ندارد از نظر ما حقوق دانان.
و باز در این باره اعدام انسان هیچ چیزی در جامعه حل نخواهد کرد بلکه عکس این شاید این انسانی که مرتکب یک جرم شده است پشیمان بشود شاید درسی باشد برای دیگران که از آن عمال دوری کنند.  راها و گذینشهای انسانی دیگر هست که میتواند انسان را تغیر بدهد.
اعدام انسانها از نظر انسانی محکوم است و بخصوص اعدام انسانهای سیاسی یک جرم محسوب میشود از نظر حقوق بشری کسانی که حکم را اجرا میکنند مجرم شناخته میشوند از نظر حقوق بشری.
در چند روز پیش حجت زمانی زندانی سیاسی اعدام شد این یک جرم است از نظر ما انسانهای که در زمینه حقوق بشر کار میکنیم.
یک خانم به خاطر رابطه نا مشروع با مردی دیگر باز محکوم به اعدام شده است این خودش یک جرم است نباید اعدام بشوند کسانی که این حکم را صادر میکنند مجرم هستند از نظر حقوق بشری و باز اکبر گنجی بمدت چند سال در زندان بر سر برد و متحمل انواع شکنجه ها شد است.  این غییر انسانی است از نظر حقوق بشری.
سروه کمکار را ربدوه و در چند شبانه روز تحت شکنجه قرار گرفت که یکی از اعضای حقوق بشر کردستان است.
شکنجه در این قرن یک کار وحشیگری است و از نظر ما محکوم و مردود است.
انسانها را به خاطر ابراز عقیده و بیان شکنجه کردن یک جرم است باید عاملین آن در دادگاه بین المللی محاکمه بشوند.
با امید به اینکه در جهان شکنجه و اعدام برچیده بشود و بساط این کار احمقانه از بین برود.
با امید روزی که ما در ایران و در سرتاسر جهان به هیچ عنوان زندانی سیاسی را نداشته باشیم.
با امید روزی که تمامی زندانیان سیاسی چه در کردستان و چه در سرتاسر ایران آزاد بشوند و به فعالیتهای خود دست بزنند بدون هیچ مانعی..
با درود بر روح و روان پاک شهیدان راه آزادی و انسانیت.
با درود به روح و روان پا 6000 هزار شهید شهر شهیدان شهر حلبچه شهید.
با درود به روح و روان پاک شهیدان راه کرد و کردستان.
زند باد آزادی زند باد حقوق بشر زند باد انسایت نابود باد آدم کشان و شکنجه گران.
اسماعیل قادری
26/3/2006
--------------------

  
موضوع اطلاعیه.

سوزاندن و اتش زدن سیمبول شهر شهیدان یک توهین بزرگ به شهیدان و مردم کردستان است باید جنایتکاران محاکمه و مجازات بشوند.
امروز خبر سوزاندن سیمبول شهر حلبچه رسید این هم نشان میدهد که قبل از مراسم سال روز بمباران شیمیائی شهر حلبچه توسط رژیم صدام.
اطلاعات بدنام تروریستی ایران برای تحریک مذهبی مردم را علیه این سیمبول شورانده و من مطئنم که دست رژیم ایران در کار بوده است.
آنچه در زیر میخوانید در پی یو کی میدیا آمده است که در مرز ایران و عراق یک تروریست را دستگیر کرده بودند.
PUKmedia عه‌دنان جاف/ هه‌ڵه‌بجه‌:
مامۆستا شاهۆ نوێنه‌ری حكومه‌تی هه‌رێمی كوردستان له‌ناوچه‌ی شاره‌زور و هه‌ورامان رایگه‌یاند: چه‌ند ده‌ستێكی تێكده‌ر له‌پشت تێكدانی هه‌ژده‌هه‌مین ساڵیادی كیمیابارانكردنی هه‌ڵه‌بجه‌وه‌ بوون، وتیشی: دوێنێ شه‌و هێزه‌كانی پاسه‌وانانی سنور تیرۆریستێكیان له‌سه‌ر سنوری عیرق – ئێران ده‌ستگیركردووه‌ كه‌ به‌نیازبوو بێته‌ناو شاری هه‌ڵه‌بجه‌ بۆ ئه‌نجامدانی چه‌ند كارێكی تیرۆریستی، وتیشی: درێژه
این خودش نشاند میدهد که ایران با تمام قوا پشت این جنایت بوده است.
رژیم ایران و رژیمهای منطقه که کرد در داخل آن کشورها زندگی میکنند زیاد به مراسم سالروز حلبچه شهید راضی نیستند و بر همین اساس است که برای برهم زدن این مراسم حتئ پولهای کلانی نیز خرج نموده اند و من شکی ندارم که در حدود 5 الی 6 ماه است پشت این قضیه برنامه ریزی کرده اند و وزارت اطلاعاتشان در آن منطقه فعال است و این هم سستی دستگاه امنیتی آنجا میرساند.
سوزاندن چنین اماکنی توهین به شهیدان است و از مسئولین و دست اندرکاران امنیتی شهر شهیدان شهر حلبچه میخواهم عاملین این جنایت را محاکمه کنند و مجازاتشان کنند.
در این باره اعلام میکنم که این کار توهین آمیزی که امروز انجام گرفته است کار تروریستان و کور دلان و نژاد پرستان است کوردلانی که در جامعه کینه میکارند.
و باید این جنایتکاران به دادگاه داده بشوند و تحقیق دقیق و لازم با این جنایتکاران انجام بگیرد.
باید در یک دادگاه علنی اعمال و کسانی آنها را تحریک نموده اند افشا بشود تا مردم در این باره آگاه بشوند که دشمنان از چه راه های وارد میشوند.
به نظر بنده مخفی قرار دادن این جنایت هیچ خدمتی به ملت کرد نخواهد کرد.
باید این اعمال توهین آمیزی که امروز انجام گرفته است عاملین آن به عدالت سپارده بشوند.
باز از مسئولین در کردستان فدرال تقاضامندم در این باره بیشتر به فکر مردم باشند تا مردم آگاه بشوند.
من چند روز پیش با یک کرد با سکیپ حرف زدم از وی سئوال نمودم آیا او کرد است؟ جواب داد نه من مسلمان هستم یعنی هویت انسانی خودرا دارد فراموش میکند باید به چاره جوی در این باره پرداخت و در پیشبرد آگاهی و علم و دانش به هموطنان کمک نمود.
ننگ بر تروریستان و خود فروشان و جاشهای خود فروش.
سلام بر شهیدان سلام بر روح و روان پاکشان.
سرنگون باد دشمنان خلق کرد زند باد صلح و آزادی و برابری.
اسماعیل قادری
16/3/2006
------------------------




موضوع اطلاعیه.
باید عاملین انفال و جینوساید ملت کرد دادگاهی و به مجازات خود برسند.
متأسفانه در حدود 3 سال است از سرنگونی رژِیم دیکتاتوری صدام میگذرد و هنوز به قربانیان انفال و جینوساید هیچ کمکی نشده است.
در چندین جلسه دادگاه صدام هنوز از انفال و جنیوساید مردم بیدفاع حلبچه شهید بحثی به میان نیامده است.
185 هزار زن و کودک را زند بگور نمود در کردستان 5000 تا 6000 هزار نفر با گازهای شیمیائی نابود کرد 4000 هزار دهکده را نابود کرد هزاران گور دستجمعی پیدا شد هنوز بحثی در باره انفال و جینوساید ملت مظلوم کرد به میان نیآمده است در جلسات دادگاهی صدام حسین و دارو دسته های قاتل مردم کردستان.
من از مسئولین در اداره حکومت فدرال کردستان جناب آقای مسعود بارازانی و مسئولین در کردستانبر دولت عراق
فشار بیاورند تا قرامت قربانیان حلبچه شهید و شهیدان دیگر را به پردازند
امروز در چنین روزی در سال 1988 یعنی 16/3/1988 هواپیماهای رژیم سرنگون شده صدام حسین به فرماندهی حسن علی مجید قاتل مردم حلبچه  در حدود ساعت قبل از ظهر به مردم بیدفاع حلبچه شهید حمله نمود و 5000 تا 6000 هزار انسان از پیر جوان کودک شیر خوار تا 100 ساله را مورد هدف گازهای شیمیائی صدام قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. چرا تا بحال از صدام و دارو دسته هایش در باره قتل عام مردم کرد به هیچ عنوان سئوال نشده است؟
چرا تمامی جلسات دادگاه صدام فقط به مردم دجیل اشاره میشود و مردم کرد دارند فراموش مشوند.؟
امروز قاتلین و مسئولین جینوساید مردم کردستان در زندان هستند و در حدود 2 سال و 8 ماه است هنوز از آنها در باره قتلعام مردم بیدفاع حلبچه سئوالی نشده است.
آیا سیاستی در کار است برای فراموش کردن این جنایت؟
یا اینکه دولتهای منطقه آن را سلاح نمیدانند که در باره قتلعام مردم بیدفاع حلبچه از قاتلین سئوال بشود.

در سال 1988 و درجریان جنگ عراق و ایران، شهر بی دفاع حلبچه تبدیل به میدانی برای زورآزمایی جنگ خواهان و طرفین متخاصم و نیز محلی برای آزمایش جنگ افزارها و سلاحهای کشتارجمعی کمپانیهای سازنده و سوداگران بین المللی شده بود. در این میدان بود که فاجعه ای غمناک آفریده شد و هزاران زن و کودک، پیر و جوان کرد بی دفاع حلبچه قربانی قساوتها و بی رحمیهای جنایتکاران گردیدند.
مردم ستمدید کرد در کشورهای ترکیه سوریه  ایران و عراق هر روز روزی نیست که خبر کشته شدن یک جوان کرد در این کشورها شنیده نشود.
در سال گذشته رژیم بعث سوریه دست به قتلعام کردها در آن کشور زد و حدود 200 تا 400 نفر را کشت و هزاران نفر را زندانی نمود.
در ایران هر روز جوانان و مردم بیدفاع آن قسمت از کردستان را میکشند و زندانی میکنند.
در ترکیه هر روز ما خبر کشته شدن یک نوجوان بدست نیروهای آن کشور میشنویم که به طور وحشتناکی با مردم کرد در آن کشور برخورد میشود.
در ایران در سال گذشته حدود 37 تا 50 نفر کشته شده اند بدست پاسدارانسرکوبگر رژیم ایران.
این رژیم دست بردار قتلعام مردم ستمدید کرد نیستند و باید ما به خودمان به مجمبیم و  بر مسئولین فشار بیاوریم تا چاره اندیشی کنند در این باره.
سلام بر شهیدان سرنگون باد دشمنان خلق کرد
زند باد صلح و آزادی
نابود باد دشمنان خلق مان خلق قهرمان کردستان.
اسماعیل قادری
15/3/2006



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر