۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

آیا زندگی نمودن با دروغ برای کسی و یا افرادی که در طول زندگیشان توام با دروغ بر سر برده اند بدون اینکه حتی یک ثانیه احساس پیشمانی بکنند تو این افراد را سالم میدانید؟


آیا زندگی نمودن با دروغ برای کسی و یا افرادی که در طول زندگیشان توام با دروغ بر سر برده اند بدون اینکه حتی یک ثانیه احساس پیشمانی بکنند  تو این افراد را سالم میدانید؟
من زندگی این اشخاص را با فرهنگی که به آن متعلق هستند ربط میدهم  چرا چون فرهنگی که بر اساس دروغ بناه نهاده باشد کل جامعه را به این بیماری مبتلا میکند و میتوان گفت یک جامعه ای که توام با دروغ پیش برود بدون اینکه حتی یک لحظه احساس پیشمانی در آن وجود داشته باشد    باید نام این جامعه و اجتماع را گذاشت جامعه ای بیمار وقتیکه سر آدم بیمار باشد بدن آدمی نیز اتوماتیک بیمار میشود.


آنا فروید میگوید افرادی که معلول جسمی هستند خطرزا نیستند و میتوانند متفکر و دانا و فیلسوف نیز باشند و جامعه از این افراد سود به برد چرا چون این افراد از نظر عقلی سلیم هستند سیستم فرماندهیشان سالم است  تنها سیستم ارگانی و یا جسمی آنها بیمار و یا معلول است از نظر فکری معلول نیستند.
اما افرادی که از نظر فکری معلول هستند و مبتلا به اختلالات عقلی و ذهنی هستند خیلی خطرزا و برای جامعه خطرناک هستند چرا چون هر لحظه میتوانند به دیگری حمله کنند و کسی را مورد آزار فیزیکی قرار بدهند بنابر این افرادی که معلول ذهنی هستند خطرناک هستند و باید با این افراد طوری رفتار بشود که به حالت آزار دادن نرسند.
آنا فروید در بخش دیگری از مقالات خود مینویسد.
در یک جامعه که فقر فرهنگی وجود داشته باشد  خطر  افراد آن جامعه به همان اندازه خطرزا  است که یک معلول ذهنی برای پیروامونش ایجا میکند به این دلیل که آن اجتماع و جامعه دارای فقر فرهنگی هستند و در چنین جوامعی خشونت  حرف اول  رامیزند.
مارگاریتا یک روانکاو آمریکای هم میگوید در یک جامعه عقبمانده که دارای فقر فرهنگی باشد دیکتاتور خیلی زود رشد میکند .
دلیل عقبماندگی در یک جامعه نقش مذهب روحانیون و قوی بودن اعتقادات به مذهب و دین میباشد که باعث فقر  فکری و ایجاد تنگنظری و جنگ و گریز میشود در چنین جوامعی.
از نظر بنده جامعه خاورمیانه نیز دارای چنین خصلتهای هستش که در بالا بهش اشاره کرده ام .
جنون دروغ یا اغراق گویی در میان ایرانیان چه کرد باشند و چه فارس وجود دارد
دروغ بازی: با این دروغ می‌خواهند حوادث تخیلی یا بازی را به دیگران بفهمانند.
دروغ مبهم: از ناتوانی فرد در گزارش دقیق جزئیات یا مغالطه کردن ناشی می‌شود.
دروغ پوچ: جهت جلب توجه کردن دیگران این دروغ را می‌گویند.
دروغ انتقام‌جویانه: از نفرت فرد به شخص یا شیئی ناشی می‌شود.
دروغ محدود: در نتیجه ترس از مقررات شدید یا تنبیه ناشی می‌شود.
mythomania
جنون دروغ یا اغراق گویی در میان افرادی که بعد از جنگ عراق و آمریکا به اروپا آمده اند البته این بیماری قابل درمان است اگر فرد بخواهد کمی به گذشته خویش و آینده خویش نگاه کند من دیروز در خانه یکی از دوستانم بودم که دوتا خانم هم آنجا بودند دست به حرف زدن نمودند وقتیکه در اخر حرفهای آنها را دنبال نمودم دیدم که دروغ میگویند البته این را یادآوری کنم خجالتی چیز خوبی است اگر انسان بخوبی فکر کند. این اشخاص امروز با من و با تو دروغ میگویند فردا با اداره امور اجتماعی سوئد با ادارات دولتی دروغ میگویند و اعتبار انسانهای دیگر هم خدشه دار میکنند البته من این دروغگویها بیشتر در بین ملتهای میبینم که در خاورمیانه آمده اند تا اروپایها این نوع جنون دروغ و هذیانگوئی در بین زنان و مردانی دیده میشود که بیسواد بوده اند و به شیوه ی غیر ستانداردی بزرگ شده اند و پدران و مادران آنها نتوانسته اند آنطوری که فرزندان خویش پرورش بدهند که در پشتسرشان یک ننگ نباشند وقتیکه به شخصیت افراد و انسانها لطمه وارد میکنند و وقتیکه اعتبار مردم را در نزد اروپایها خدشه دار میکنند ننگ هستند در اصل این نوع افراد.

مغز دروغگوها سفیدتر است!
نتایج تازه ترین تحقیقات علمی حاکی است که ساختار مغز افرادی که عادت به دروغگویی دارند با اشخاص صادق و راستگو تفاوت دارد. محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند میزان ماده سفید درون مغز افراد مبتلا به عادت دروغگویی بیمار گنه 26 درصد بیشتر از سایرین است. به گفته دانشمندان ماده سفید بخش مختص تفکر است و فراهم کننده ظرفیت برای دروغ گفتن نیز می باشد. البته بر اساس نوروبیولوژیکی دروغگویی خیلی بیشتر از تغییرات صرف در یک ناحیه را در بر می گیرد. در هر حال این اولین تحقیقی است که وجود ناهنجاری را در مغز کسانی که عادت به دروغگویی تقلب و فریب دیگران دارند به اثبات می رساند.
برای مثال اگر میخواهید در باره ریشه یابی دروغ و یا جنون دروغ دست به تحقیق بزنید باید در باره اسلام شناسی مطالعه کنید برای مثال خمینی متبلا به جنون اغراق گویی و دروغگویی بود و سران رژیم ایران برای مثال گفتهای احمدینژاد را دنبال کنید و یا سیستم نظام سیاسی رژیم ایران در طول این 32 سال مورد مطالعه قرار بدهید ریشه دروغ در عمق آئین اسلام در میابید.
متاسفانه این جنون در میان ملت کرد بخصوص کسانی که در کمپ التاش برسر برده اند خیلی زیاد است و به وضوح میتوان دید این بیماری روزبروز دارد بزرگتر و بزرگتر میشود در بین افراد و رشد میکند دردرون این افراد.
mythomania نوعی بیماری میباشد که توسط والدین خودناآگاه به خرد کودکان داده میشود و این بیماری از دیر زمان از والدین به کودکان منتقل میشود راستی دیروز در خانه یکی از دوستان که چند نفریآنجا بودند برای من روشن شد که چند نفر از آنها نیاز به دکتر روانکاو دارند و باید به رواندرمانی خود را معرفی کنند چرا چون این اگر با همین شیوه پیش برود خیلی خطرناک میباشد ضرر چنین اشخاصی به جامعه منتقل میشود و اعتبار افراد پناهنده را خدشه دار میکندچرا چون این افراد امروز با من دروغ میگویند فردا با دولت سوئد دروغ میگویند و کم کم دروغگوی و جنون اغراق گوئی این افراد به شخصیت انسانهای که واقعا به این جامعه خدمت میکنند لطمه و ضرر میرسانند. متاسفانه این افرادی که دروغگو هستند بیشتر در یک کمپ در عراق برسر برده اند و حتی دست به لجن پراکنی و دروغهای شاخدار میزنند که به هیچ عنوان صادق نیست.
دروغ و بیماری اغراقگویی در میان ملتهای خاورمیانه رسم شده است.
دروغ خودخواهانه: دروغ حساب شده‌ای است جهت گول زدن دیگران برای به دست آوردن آنچه فرد می‌خواهد.
خیالبافی و رویا: در افرادی که دوران کودکی خوبی نداشته‌اند دروغگویی بیشتر جنبه خیالبافی و ‌رؤیااندیشی دارد و کمتر به‌منظور فریب دیگران به کار می‌رود.
دروغ در همه جا وجود دارد اما جاها و مکانها با هم کمی تفاوت دارند.
یک بررسی آمریکایی انجام شده توسط NIMH (موسسه ملی بهداشت روانی) نشان داد که در یک هفته ، ۳۰ درصد از مردم در جامعه به دیگران دروغ می گویند. آمار نشان می دهد حتی ۳۸ درصد از دانشجویان دروغگو هستند.تا حدودی ، از ۱۰۰ نفر دعوت شده به تعامل در یک هفته ، ۳۸ نفر اعتقاد به دروغ دارند. فوق العاده نیست؟
در این رابطه داریوش بزرگ در لوحه زرین خود نوشته است یاهورامزدا ملت من را از دروغ بدور کند و به ملتم کمک کنید تا از هر نوع دروغ گفتن بدور باشد .
این خودش نشان میدهد که دروغگویی از زمان پیدایش انسانها با رشد تکامل انسانها بعنوان یک فن به کار رفته است و کم کم به این بیماری مزمن مبتلا شده اند .
در این رابطه کردها دروغ زیاد میگویند  فارسها هم دیگر گندش در آورده اند
عربها و ترکها دیگر  از گند گندتر در آورده اند.

1 زندگی توام با دروغ و پنهان کاری.
2 سلام و علیک مان نیز دروغ است
3 تعریفهای دروغین مثل خوش آمدین بالای چشم قدمتان بالای چشمم خیلی خوش آمدین  خیلی به فکرتون هستم  اینها یک دروغ محض بیش نیست این تعریفهای توخالی.
4 پنهان کردن اشتباه خویش اما تعریف اشتباه دیگران و یا ساختن اشتباه برای دیگران تا از اشتباهات خویش بگریزند.
5 افراط و تفریط  پیرو همه چیز و هیچ چیز  در گفتار و عمل متفاوت بودن .
میان آنچه بر زبان می آورند و آنچه در عمل انجام میدهند آسمان تا زمین فرق و تفاوت دارند.
7 بدون هیچ شناختی اگر مخالف افکار کسی باشیم به این آسانی تهمت میزنیم و این تفکر خیلی قویست در میان کردها برای 
نمونه منت در یک روم پالتالکی بنام ریباز پیروز بودم در باره وقایع تاریخی حرف میزدم همینکه در باره 
31 /8/1996
 حرف زدم بلافاصله جلو بنده را گرفتند و دست به فوش دادن کردند بعدا یکی آمد و گفت آنها مشکلات شخصی دارند  این دروغی بزرگ در یک روز روشن باید بعنوان نمونه مورد بررسی قرار داد.
8 متاسفانه کردها امروز شدیدا به این بیماری خطرناک مبتلا شده اند با روز روشن دروغ میگویند تهمت درست میکنند و خیال میکنند که در این عصر تکنولوژی هم میتوانند به زندگی دروغ آمیز و پر از فریب و دروغ خویش ادامه بدهند.
دروغ چیست؟ دروغ وارونه جلوه‌دادن حقیقت است. دروغ بیان ناراستی است. دروغ کتمان حقایق است و ابزار بزرگ جنایت. دروغ پرده‌ای است بین خود راستین با خود نمایشی. دروغ جدا‌کننده شخصیت واقعی یک فرد با شخصیت اجتماعی و خانوادگی او است. برای نشان دادن نه آنچه هستیم بلکه آنچه می‌خواهیم باشیم دروغ می‌گوییم. دروغ را اگر ریشه همه جنایت‌های بشری بدانیم خطانرفته‌ایم.
عواملي که باعث می شود مردم دروغ بگویند :

1. عوامل شخصیتی: یعنی وجود برخی از افراد که تمایل دارند همیشه دروغ بگویند!

به طور معمول ، کسانی که خیلی بیشتر از دیگران از دروغ استفاده می کنند به طور کلی به نام فوق العاده رویا پرداز نامیده می شوند و در جهت بالا بردن خویش به دروغ متوصل میشوند.
 همانطور که برای گرایش آسیب شناختی خواسته و آگاهانه به دروغ و داستان خیالی گفتن به نام جنون دروغ یا اغراق گویی نامیده می شوند.
بیمار جنون دروغ یا اغراق گویی تمایل بسیار قوی برای ایجاد یک داستان نادرست برای شخص دیگری اما نه ، برای دروغ گویی بلکه برای جلب توجه بیشتر است.

به گفته بسیاری از دانشمندان روانشناسی ،در شخصیت های خاصی که تمایل به دروغ بیش از دیگران وجود دارد. این بر خلاف جنون دروغ یا اغراق گویی است که تمایل پاتولوژیک یا اختلالات عصبی است.اما تمایل دارد تا راحت تر دروغ بگویند.
اغلب کسانی که دروغ می گویند تمایل به شخصیت تاثیرگذار بودن دارند و بیشتر به ظاهر روانشناختی و جسمانی خود توجه می کنند و بیشتر دوست دارند تا دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهند.( به اصطلاح: خوش مشرب )
2.
 عوامل زمینه اجتماعی: یعنی وجود زمینه اجتماعی باعث می شود افراد دروغ می گویند.
در بسیاری مواقع تشویق به دروغ گویی وجود دارد. برای مثال: هنگامی که موقعیت شما در خطر است اگر چه می دانید دروغ بد است اما برای به اوج رساندن خود دروغ می گوید!
هنگامی که در برابر افراد قدرتمند و دارای اعتبار قرار می گیرید خود به خود دروغ می گویيد زیرا می خواهید در کلام و طبقه افراد با او برابر باشید. اگر در رشته خاصی مهارت داشته باشید و درس خوانده باشید و به دلیل دوری طولانی مدت از این مهارت خود اطلاعات مورد نیاز را فراموش کرده باشید بیشتر احتمال دارد در برابر درخواست دیگران در این زمینه به آنها دروغ بگویید و نمی توانید بگویید که من فراموش کرده ام یا مهارت ندارم!! ( برخی افراد هم این طوری هستند دیگه )
در این چنین موقعیت هایی مزایای اجتماعی سبب دروغ گویی می شود
3
. عامل محافظت از منافع خود ويا ديگران: یعنی فرد برای حفظ منافع خود برای دروغ گفتن تلاش می کند!
چرا دروغ؟ دلیلش این است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به شما سود می رساند و در برابر از دست دادن وضعیت یا یک موقعیت خاص يا چیزی که نمی خواهید به انجام برسد  شما را محافظت ميکند , و  وفکر ميکنيد برای شما مفید می باشد. و گاهی  به زعم خوددروغ می گوییم تا از دیگران محافظت کنیم! اما به نظر من دروغ  گفتن به هر شکل نامطلوب است.
 شما به چه دلیل آخرین بار دروغ گفتید؟
15/5/2012با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر