۱۳۹۶ مرداد ۵, پنجشنبه

خبر فوری، خبر فوری


خبر فوری، خبر فوری
کنگره آمریکا با 419 رای موافق و 3 رای مخالف نیروی تروریستی سپاه پاسداران را بدلیل حمایت از گروههای تروریستی بین المللی و دخالتهای بی ثبات کننده در امور کشورهای خاور میانه، گسترش برنامه های موشکی و آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی و نیز نقض حقوق بشر علیه شهروندان ایرانی مورد تحریم قرار داد.

در این موصوبه تاکید شده است که «سپاه پاسداران و نه فقط نیروی قدس، مسئول اجرای برنامه بین‌المللی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران، حمایت از اعمال تروریسم بین‌المللی و برنامه موشکهای بالستیک است.»

به گزارش صدای آمریکا، اعضای کنگره ابراز امیدواری کرده اند که با این تحریم ها، نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی قرار بگیرد.
این لایحه باید نخست به سنای آمریکا رفته و پس از تصویب آن توسط مجلس سنا برای تبدیل شدن به یک قانون لازم الاجرا به امضا به رئیس‌جمهور آمریکا برسد.
ناظران سیاسی بر این عقیده اند که آن روی سکه ی قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروههای تروریستی آمریکا، می تواند به رسمیت شناختن سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران از سوی آمریکا به عنوان جنبش آزادیبخش ملی ایران و یا جنبش مشروع مقاومت ملی ایران را در پی داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر