۱۳۹۲ فروردین ۲, جمعه

تحلیل سیاسی ساموئیل کرماشانی در باره گفتگوهای به وجد آمده میان دولتمردان ترک و حزب کارگران کردستان پی کی کی به رهبری آقای عبدالله اوجالان که در زندان بر سر میبرند و اسیر هستند.



با قلم ساموئیل کرماشانی 

من نمیتوانم به هیچ عنوان به سیاست دولت ترکیه باور کنم اصلا به هیچ عنوان به هیچ کدام از اشغالگران کردستان باور نمیکنم و نخواهم کرد چرا چون تجربه ی ما در گذشته نشانداده است همین که تاریخ ملت کرد را ورق میزنم همین تاریخ به من گوشزده میکند میگوید نکنید به دشمنان و اشغالگران کردستان باور نکنید آنها از زبان شیرینی برای فریب تو دست میزنند و به زبان شیرین آنها باور نکنید آنها در فرصتی هستند که نابودت کنند.
تحلیل سیاسی ساموئیل کرماشانی در باره گفتگوهای به وجد آمده میان دولتمردان ترک و حزب کارگران کردستان پی کی کی به رهبری آقای عبدالله اوجالان که در زندان بر سر میبرند و اسیر هستند.

مگر میشه یک اسیر نماینده تام الاختیار ملتی خطاب نمود که در اسارت دشمن باشد و اعلام کنند که خواهان بر زمین گداشتن سلاح هستند؟

در این رابطه ما میدانیم که دولت ترکیه در زندان فشار زیادی بر روی آقای آوجالان آورده اند و این فشارها به حدی است که در متن پیام آقای اوجالان دیده میشود اگر از نظر روانکاویی در این باره دست به تحقیق زده 





بشود.







به نظر بنده زمین گداشتن سلاح بدون هیچ پیش شرطی یا هیچ پیشرفتی به اراده ملت کرد میتواند ضربه ای خطرناکی بزند چنین رفتاری.
بنظر بنده حزب کارگران کردستان باید خیلی هشیار باشد و چند پیش شرط مهم برای دولت ترکیه در پیش بگیرد. امروز کردها قوی هستند ترکیه خود را ضعیف میبیند و دولتمردان ترک هم به این نتیجه رسیده اند که میدانند دیگر با شیوه های گذشته نمیتوان با کردها مبارزه نمود و کردها هم دیگر اینقدر خوشباور نیستند که به آسانی به دشمنانشان به این سادگی باور کنند.
1- دولت ترکیه باید به طور رسمی اعلام یک سیستم فدرال بکند که سیاست گدشته خویش را تغیر بدهد و ارتش ترکیه کردستان را تخلیه کند و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل جایگزین ارتش ترک بشود در کردستان و فرماندهان ارتش با شیوه ای کردستان آزاد جنوب کردستان اداره بشود .
2- دولت ترکیه برای انجام گفتگوهای سیاسی میان خود با نمایندگان ملت کرد برای حل مسئله ای کرد در آن کشور تمامی زندانیان سیاسی کرد در زندانهای ترکیه را آزاد کند و در بین آنها آقای اوجالان را آزاد کند و به کشور ثالث به فرستد و ایشان را بطور کلی آزاد کنند و درکشوری ثالث با با آقای اوجالان و نمایندگان دیگر کرد به گقتگو بنشیند و مزاکره کنند با نظارت اتحادیه اروپا و نمایندگان حقوق بشر سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا با نظارت کامل رسانهای بین المللی.
3= دولت ترکیه به سبب کشتار کردها از ملت کرد در انظار جهانیان عذرخواهی کند وقرامت به خانوادهای کرد به پردازد که دهکدهایشان توسط ارتش ترکیه ویران شده است.
4- دولت ترکیه باید ارتشش را از مناطق کرد نشین بیرون به برد و ارتش بین المللی جایگزین ارتش ترکیه بشود یعنی نیروهای سازمان ملل.
اگر واقعا دولت ترک خواهان صلح و ثبات هستند باید در مرحله ی اول آقای اوجالان را آزاد کنند و به کشوری سوم اعزام کنند که اختیارش در دست خودش باشد و در آن کشور با میانجی نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا به گفتگو و مزاکره بنشینند به غیر از این هر نوع حرکتی غیر واقعی و یک فریبی بیش نیست و یک تاکتیک خطرناک در پیش گرفته اند سیاستمداران ترک که برای یک ضربه ی بزرگ به جنبش ملی کرد در آن کشور میباشد.
ترکها در آغاز این گفتگو های بوجود امده میان حزب کارگران کردستان و دولت ترکیه
دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه سه نفر از اعضای حزب کارگران کردستان را در اروپا شناسایی نمودند و ترور نمودند این آغاز تاکتیک جدید دولت ترک بود در باره جنبش ملی کرد در شمال کردستان در یک عملیات از پیش تعین شده از سوی دستگاه امنیت و اطلاعات ترکیه سکینه جانسز لیلا سلموز و فیدان دوغان را در پایتخت فرانسه پاریس ترور نمودند ترور این 3 زن سیاست مدار کرد خیلی از روزنامه نگاران و بعضی از دروغپردازان و خیالبافهای تحت نام روزنامه نگار  و نویسندگان را با خود مشغول نمود طرفداران دولت ترکیه ترور این 3 خانم به گردن سوریه و ایران انداختند اما اینطوری نبود بنده از روز اول این حادثه تروریستی که از سوی دولت ترکیه انجام گرفته بود گفتم این ترور کار دولت ترکیه میباشد و اینطوری هم بود. 

ترکها از سوریه میترسند که نکند همان شکل گیری کردهای زیر دست سوریه به ترکیه سرایت کند با توصیه ی چند کشور 
اروپایی بر عبدالله اوجالان فشار می آورد تا کردهای زیر دست خودش یعنی حزب کارگران کردستان را خلع سلاح کند و تا بخوبی بتواند در آن کشور کردها را بهتر سرکوب کند.
ترکها از وضعیت بوجود آمد در سوریه و قوی شدن تشکلهای کردستانی در آن مناطق و کردستان زیر دست عراق به وحشت 
آفتاده اند و میخواهند از آب گل آلود ماهیی بگیرند و با یک تیر دوهدف را بزنند ترکها بخوبی میدانند که کردها در حال پیشرفت هستند و روزبروز در حال سازماندهی خود هستند کردها و در باره دروغهای سیاستمداران ترک دیگر کاربرد ندارد و امروز عصر پیشرفت و ارتباطات است امروز مثل سالهای 1980 و یا پیشتر نیست عصر پیشرفت و تکنولوژی میباشد و هر نوع رفتاری غیر انسانی با کردها یعنی 2 دقیقه بعد از وقوع این رفتار در سرتاسر جهان منتشر میشود ترکها تا بحال با جهانیان دروغ گفته اند در باره کردها و این دروغها روزبروز دارند روشنتر میشوند برای جهانیان که مشکلی هست در آن کشور که ملتی در آن کشور حقوقشان زیر پا نهاده شده است از سوی مسئولین آن کشور .
از سوی دیگر در چند ماه گذشته یک مرکز استراتژی در ایالات متحده آمریکا اعلام نموده بود که در سال 2030 کردها دولت خود را تشکیل خواهند داد و کردها ار ترکیه جدا میشوند اگر ترکیه دست به چاره اندیشی نزنندو حقوق فرهنگی کردها رعایت نکنند کردها به مرورزمان از ترکیه جدا خواهند شد و در این رابطه ترکها به شدت از این وضعیت ترسیده اند و از راه آقای اوجالان که در زیر دستشون میباشد میخواهند به جنگ مسلحانه در آن کشور خاتمه بدهند ترکها تنها نیستند در این رابطه عبدالله گول در چند روز گذشته به کشور سوئد سفرهای نموده است و این سفر برای گفتگو با دولت سوئد در باره چه باید کرد با کردها بوده است بعد از گفتگوهای طولانی با سیاستمداران کشورهای گوناگون اروپایی دولت ترکیه دست به یک تاکتیک نرم زده است که خیلی خطرناکتر از تاکتیکهای گذشته دولت ترکیه علیه کردهای آن کشور میباشد بنابر این ملت کرد باید خیلی هشیار باشند تسلیم احساسات بی جا نشوند شخص پرستی را کنار بگذارند به فکر خاک و وطن خویش باشند اشخاص میروند میمیرند لاکن خاک کردستان همیشه زنده میماند و سر پا خواهند بودو ماندگار میباشد بنابر این خاک و وطن کردستان از شخص و اشخاص مقدستر است هر چند باید به مبارزات اشخاص احترام گذاشته بشود و بعنوان سمبل مبارزاتی ملت کرد لاکن نباید هستی و نیستی خویش را به یک شخص وابسته کنیم که از ضرر نباشد هیچ منفعتی برای خاک و وطن اشغال شده مان ندارد. 
در زیر از نوشتهای زری اصفهانی عزیز استفاده نموده ام سپاسگذارم که در مورد کردها احساس مسئولیت نموده است و این کامنت زیبا را گذاشته است البته من کمی بهش زیاد نموده ام شاید این عزیز یادش رفته باشد.
///
نوشتهای زری جان اینطوری میشود درخواست اوجالان برای زمین گذاشتن سلاح
)ترکیه از سوریه میترسد که کردستانی آزاد درآن شکل گیرد و به ترکیه هم سرایت کند . دراین هول وولای جنگ سوریه آمده است البته با توصیه آمریکا، اوجلان را علم کرده است که حداقل کردهای ترکیه را خلع سلاح سازند . و بعد هم البته روز از نو و روزی از نو . اگر درفلسطن آمریکا توانست صلح ایجاد کند درترکیه هم خواهد توانست .ترکیه میخواهد به اتحادیه اروپا بپیوندد و نیاز دارد که ژست های دموکراتیک بگیرد .و همچنین قبل از اینکه تنش های منطقه ای به این نقطه هم برسد پیشگیری کند . قول مبارزه سیاسی و دیالوگ بدون هیچ پشتوانه واقعی چندان اعتباری نخواهد داشت و یک فریب بیش نیست رژیم ترکیه از میتود عثمانیها استفاده میکند که کردها هم امروز آنقدر خوشباور نیستند که به این آسانی همه چیز را در اختیار ترکها قرار بدهند .
اردوغان که در هلند بسر می برد از این پیام اوجلان استقبال کرده است و گفته است که ترکیه هم سلاح اش را برعلیه کردها به زمین خواهد گذاشت ! و دیگر چه خواهد شد باید صبرکرد . درحال حاضر همه فعل وانفعالات منطقه ی خاورمیانه درگرو وضعیت سوریه است . واینکه جنگ درسوریه به چه نقطه ای خواهد رسید پارامتری مهم درتغییرو و تحولات این منطقه از جهان خواهد بود
البته برای جنبش کردها درایران و در سوریه چندان پیام جالبی نخواهد بود.و بوی خوشی از این پیام به مشام نمیرسد . اینکه چه تعداد از کردها ی مسلح هنوز هوادار اوجلان و خط مشی او هستند هم مشخص نیست . چون گویا همان زمانی هم که به زندان افتاد خط مشی مبارزه مسلحانه را رد کرد ه بود آقای اوجالان.
////
دولت ترکیه برای دو هدف دست به این تاکتیک جدید زده است 1 از این راه میخواهند به شخصیت آقای اوجالان ضربه بزنند 2 نوعی انشقاقات در صفوف حزب کارگران کردستان درست کند که یک ضربه ای خیلی خطرناک میباشد به همین دلیل میگویم کردها باید خیلی هشیار و بیدار باشند در این رابطه و بخصوص حزب کارگران کردستان باید خیلی هشیار باشد و خیلی هم ورد بین و ریزبین باشد در این رابطه چرا چون دولت ترکیه یکی از بزرگترین دشمنان ملت میباشد برای بدست آوردن هر نوع فرستی برای ضربه زدن به جنبش ملی کرد از هیچ تاکتیکی و عملی فروگذاری نمیکنند سیاستمداران ترک.
هزاران دورد بر جانباختگان راه آزادی وطن اشغال شده ما هزاران درود بر انسانهای آزاد اندیشی که در راه آزاد زیستن جان خویش را فدا نموده اند .
با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی 22/3/2013 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر