۱۴۰۱ مرداد ۱, شنبه

ویروس کرونا نوع جدید COVID-Omicron ba4.5 متفاوت است، می تواند کشنده باشد و به راحتی قابل تشخیص نیست. علائم ویروس جدید COVID-Omicron به شرح زیر است:

 


ویروس کرونا نوع جدید COVID-Omicron ba4.5 متفاوت است، می تواند کشنده باشد و به راحتی قابل تشخیص نیست.  علائم ویروس جدید COVID-Omicron به شرح زیر است:


 ۱. بدون سرفه.

 ۲. تب ندارد.

 ۳. درد مفاصل.

 ۴. سردرد.

 ۵. گردن درد.

 ۶. درد در قسمت بالای کمر

 ۷. ذات الریه.

 ۸. بی اشتهایی


 COVID-Omicron 5 

بسیار خطرناکتر از نوع دلتا و از نوع اولیه خودش است و نرخ مرگ و میر بالاتری را همراه دارد.  مدت زمان کوتاهی طول می کشد تا وضعیت به سطح بحرانی برسد و گاهی اوقات علائم واضحی وجود ندارد.

  بیشتر مراقب و هوشیار باشیم.


 این سویه ویروسی در ناحیه دستگاه تنفسی علائمی از خود بروز نمیده و در مدت نسبتاً کوتاهی مستقیماً ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.  برخی از بیماران مبتلا به کووید Omicron در نهایت به عنوان بدون تب و بدون درد طبقه بندی شدند، اما اشعه ایکس نشان میده که ریه قفسه سینه تحت تاثیر قرار گرفته.  آزمایش‌های سواب بینی معمولاً برای COVID-Omicron منفی است و موارد منفی تست‌های (کاذب)  RTK در حال افزایش است.  این بدان معناست که ویروس می‌تواند براحتی در جامعه پخش شود و مستقیماً به ریه‌ها سرایت کند و به نوبه خود منجر به ذات‌الریه و مشکلات تنفسی جدی شود.

 

لطفا توجه کنید.  از مکان‌های شلوغ خودداری کنید، حتی در مکان‌های باز فاصله ۱.۵متری را رعایت کنید، از ماسک های ۳ لایه استفاده کنید و  مرتب دست‌های خود را بشویید.


 دقت کنید که این سویه گاهی هیچ علائمی از خود از قبیل سرفه یا عطسه بروز نمیده  این Covid Omicron  از موج اول کووید-19 امیکرون بسیار مضرتر است.


 ارتباط با دوستان و خانواده خود را کنترل کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر