۱۳۹۷ آبان ۹, چهارشنبه

اطلاعیه کمپین نجات هوشمند_علیپور


اطلاعیه کمپین نجات هوشمند_علیپور

خانواده هوشمند علیپور با او دیدار کردند!

بنا به منابع خبری نزدیک به خانواده هوشمند علیپور، پس از گذشت سه ماه از دستگیری هوشمند، اعضای خانواده او توانستند با مراجعه به زندان اطلاعات سپاه در شهر سنندج با وی دیداری داشته باشند. این دیدار روز دوشنبه ۷ آبانماه صورت گرفته است. بنا به اطلاع همین منابع خبری روز یکشنبه ۶ آبانماه نیز پدر محمد استاد قادر که همراه هوشمند دستگیر شده است امکان یافت پسرش را ملاقات کند. مقامات اداره اطلاعات به خانواده هوشمند گفته اند که این دیدار نه نتیجه فشارهای جهانی بلکه طبق "خواست و نیت" خود اداره اطلاعات صورت گرفته است. یکی از خواستهای فوری کمپین جهانی برای نجات هوشمند این بوده است که اعضای خانواده وی بتوانند با این فعال سیاسی زندانی، بطور حضوری ملاقات کنند. مقامات اداره اطلاعات گفته اند که آنها ۷ ماه رامین حسین پناهی را در این زندان بدون اجازه ملاقات محبوس نگه داشتند و نهایتا او را اعدام کردند.

قبل از این دیدار وکیل اختیاری هوشمند علیپور برگه وکالتنامه را در اختیار خانواده هوشمند قرار داده بود تا حین دیدار، از این دو زندانی بخواهند این برگه را امضا کنند تا ایشان بتواند رسما وکالت هوشمند و محمد استاد قادر را به عهده بگیرد. اما طبق این خبر، اداره اطلاعات از انجام این کار جلوگیری کرده است. مقامات اداره اطلاعات گفته اند که این کار از کانال آنها دنبال خواهد شد. طبق همین خبر اداره اطلاعات اذعان کرده است که "تنها شانس هوشمند علیپور این است که وی در قتل و یا کشتن کسی شرکت نداشته است". اعتراف به این واقعیت ادعای خانواده علیپور مبنی بر صرف سیاسی بودن فعالیت های هوشمند را تایید می کند.

در جریان دیدار هوشمند و خانواده اش، وی از روحیه خوبی برخوردار بوده است و به خانواده خود گفته است "بابت من نگران نباشید ولی من از بابت وضع شما نگرانم". خاطر نشان می کنیم که اعضای خانواده علیپور طی سالهای متمادی مورد اذیت و آزار جمهوری اسلامی قرار داشته اند و از سوی حکومت اسلامی بارها تهدید شده اند.

هوشمند قرار بود که در اواخر مهرماه به دادسرای شهر سقز جهت تشکیل دادگاه فرستاده شود. ولی اطلاعات سپاه در شهر سنندج گفته است که یکماه دیگر نیز این دو زندانی را در زندان اطلاعات نگه خواهند داشت. کمپین نجات هوشمند علیپور به مبارزه خود برای نجات هوشمند و استاد محمد استاد قادر ادامه خواهد تا زمانی که این دو زندانی از خطر اعدام نجات پیدا کنند وآزاد شوند. جمهوری اسلامی می خواهد بدون سر و صدا بگیرد، زندانی کند، مورد شکنجه ق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر