۱۳۹۷ تیر ۱۹, سه‌شنبه

بی خبری از مریم فرجی فعال مدنی بر اساس یک اطلاعات موثق از یک شاهد عینی هنگام خروج مریم فرجی از منزلش توسط ۴ مامور لباس شخصی با زور کشان کشان مریم فرجی را به درون یک خودرو سفید انداخته و سپس با خود بردند.



بی خبری از مریم فرجی فعال مدنی
بر اساس یک اطلاعات موثق از  یک شاهد عینی هنگام خروج مریم فرجی از منزلش توسط ۴ مامور لباس شخصی  با زور کشان کشان مریم فرجی را به درون یک خودرو سفید انداخته و سپس با خود بردند.
مریم فرجی، فعال مدنی، ۳۳ ساله دانشجوی ارشد مدیریت بین الملل و مدیر مالی یک شرکت در شهریار، پنج‌شنبه ۲۰۱۸.۰۷.۵ از منزل خارج شد و تا کنون خبری از وی در دست نیست.

مریم فرجی، در انتظار تعیین وقت دادگاه تجدید نظر بود که روز پنج‌شنبه ۲۰۱۸.۰۷.۵  از منزل خارج شد و تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی از وی در دست نیست.

خانواده این فعال مدنی با وجود مراجعه مکرر به پلیس و ارگان‌های مرتبط هنوز موفق به یافتنش نشده‌اند.

یک منبع مطلع و نزدیک به خانواده مریم فرجی به کمپین، گفت: «خانواده مریم فرجی برای کسب اطلاع از وی به همه جا سر زده‌اند ، تلفن همراهش خاموش است و از او کاملا بی‌خبرند و در نگرانی شدید منتظرند که خبری به دست‌شان برسد.»

مریم فرجی، ۱۲ دیماه ۹۶، همزمان با نا آرامی‌ها و اعتراضات دانشجویی دی‌ماه در تهران، بازداشت شد و ۱۰ روز در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین تحت بازجویی بود.

دادگاه بدوی این فعال مدنی، ۱۹ فروردین ۹۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد و به ۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

گفتنی است، محمدحسین آقاسی وکیل دادگستری، در اردیبهشت ۹۷، وکالت مریم فرجی را بر عهده گرفت و پس از ۳ بار تنظیم لایحه، بالاخره قاضی احمدزاده، لایحه را به پرونده وی افزود.

نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات طی روزهای نهم تا چهاردهم دی ماه، بیش از چهل تن از دانشجویان و فعالان صنفی دانشجویی را در سراسر کشور بازداشت کرده‌اند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دوران مبارزات انتخاباتی اش گفت قرار است دانشگاه را به جای امنیتی کردن، برای استاد و دانشجو امن کند، روحانی در مراسم معرفی وزیر آموزش و پرورش جدیدش به مجلس در هفتم آبان ۱۳۹۶ نیز دوباره بر دانشگاه امن به جای دانشگاه امنیتی تاکید کرد و گفت:‌«هر چه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ درباره محیط دانشگاه‌ها، امن بودن دانشگاه و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها، فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و برای استاد مطرح شد، همچنان رییس‌جمهور و دولت دوازدهم به عهد خود وفادار خواهد بود. من برای امنیت دانشجویان، فضای دانشگاه و خطی که اعلام کردم، معامله نخواهم کرد.»

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شدند.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر تسری یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر