۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

قوانین دین یعنی قوانین جهل و خرافات تا نادانی و فقر فرهنگی و نفهمی در جامعه خاورمیانه وجود داشته باشد جهل و خرافات هم خواهند ماند و رشد خواهند کرد




جمهوری جنون اسلامی یک بوگندیست که همتا ندارد و به طور کلی قوانین بر بریت شریعت اسلامی کثیفترین و لجنزا ترین قوانینی است که بر سر زنان محنتزده ایرانی زده است که حتی در اروپا زنان ستمدیده ایرانی نمیتوانند از حق و حقوق خویش دفاع کنند و قتیکه رفتار زنان ایرانی را مشاهده میکنم به فکر بیماران اسکهلم سندروم می افتم stockholm syndrome 
سندرم استکهلم . پیوند عاطفی بین گروگان و گروگانگیر که غالبا وقتی دوره گروگان گیر طولانی میگردد پدید می آید تسمیه این اصطلاح مربوط به یک مورد گروگانگیری در استکهلم می گردد که در آن گروهی بمدت 5 روز در بانکی به گروگان گرفته شدند. ظاهرا همانندسازی با پرخاشگر عاملی در پیدایش این پیوند است.
قوانین دین یعنی قوانین جهل و خرافات تا   نادانی و فقر فرهنگی و نفهمی  در جامعه خاورمیانه وجود داشته باشد  جهل و خرافات هم خواهند ماند و  رشد خواهند کرد 



سندرم استکهلم : Stockholm Syndrome
سندرم استکهلم نوعی پاسخ فیزیولوژیک گروگان‌های ربوده شده است. بر خلاف انتظار، نشانه‌هایی از همدردی و حس وفاداری آنها با آدم‌رباها دیده می‌شود. گروگان‌ها حتی ممکن است با وجود خطراتی که تهدیدشان می‌کند، به صورت اختیاری خود را تسلیم آدم‌رباها کنند. این سندرم در موارد دیگری مثل همسرآزاری، تجاوز و یا سوء‌استفاده از اطفال هم ممکن است دیده شود.
وجه تسمیه:
در سال ۱۹۷۳ از یک بانک در استکهلم سوئد، سرقت شد. دزدها چند نفر از کارمندان بانک را چند روزی به گروگان گرفتند. بر خلاف انتظار، گروگان‌ها از نظر احساسی جذب دزدها شدند و حتی بعد از آزادی از آنها دفاع کردند و حاضر نشدند علیه آنها، شهادت بدهند. بعدها، یکی از دزدها با یکی از خانم‌های کارمند ازدواج کرد اما هنگام مراجعه با پزشک روانشناس متوجه میشود که این خانم از مشکلات روانی بر سر میبرند و تحت درمان قرار گرفتند.
مثال مشهور سندرم استکهلم، مورد ربوده شدن پتی هرست دختر یک میلیونر است. او بعد از دزیده شدن با آدم‌ربا سمپاتی پیدا کرد و حتی بعدها در یکی سرقت با او همکاری کرد!

اما مورد دیگری که برای ما آشناتر است، داستان ناتاشا کامپوش، یک دختر
۱۰ ساله اتریشی است که در ۱۰ سالگی ربوده شد. به مدت ۸ سال در اسارت بود، تا اینکه بعد از حمله پلیس، توانست فرار کند. نشانه‌هایی از سندرم استکهلم در این دختر دیده می‌شود چرا که بعد از خودکشی آدم‌ربا وی به شدت اندوهگین شد.
سندرم لیما :Lima Syndrome
سندرم لیما نقطه مقابل سندرم استکهلم است. در این سندرم آدم‌رباها، بیش از حد، نگران سرنوشت و رنج و عذاب آدم‌هایی می‌شوند که آنها را ربوده‌اند.

وجه تسمیه:
در سال
۹۶، ۱۵ عضو یک جنبش انقلابی در لیما، پایتخت پرو، دست به آدم‌ربایی زدند. آنها صدها نفر از افراد شرکت‌کننده در مهمانی سفیر ژاپن در پرو را به گروگان گرفتند. در بین مهمان‌ها دیپلمات‌ها، مقامات دولتی و ارتشی و بازرگان‌ها دیده می‌شد.

اما آنها از این موقعیت استثنایی و افراد مهمی که در اختیار داشتند، استفاده نکردند و ظرف چند روز بیشتر گروگان‌ها را آزاد کردند. رئیس‌جمهور آینده پرو و مادر رئیس‌جمهور فعلی پرو جزو کسانی بودند که آزاد شدند. 


سندرم دیوژن : Diogenes
سینمایی با همین عنوان هم است که در سال ۹۶ اکران شده است
Terrorist syndrome  or islamic syndrome
بیماریهای اسلامی و یا به قول خودمان گروگان دست اسلام سیاسی که در زیر می آید.
توهم کاپگراس :Capgras Delusion
این توهم بیشتر در افراد مبتلا به شیزوفرنی، دمانس و یا دیگر آسیب‌های مغزی دیده می‌شود. مبتلایان به این توهم فکر می‌کنند که یک عضو نزدیک در خانواده‌شان که در بیشتر موارد زن یا شوهر بیمار است، با فردی بیگانه‌ای کاملا هم‌قیافه عوض شده است.

در آثار علمی تخیلی زیادی به این نوع توهم شاره شده است که شاید آشناترین آنها برای ما فیلم همسران استپ فورد با بازی نیکول کیدمن و متیو برادریک باشد.
توهم فرگولی : Fregoli Delusion
در این توهم بیمار تصور می‌کند که اشخاص مختلف در واقع یک شخص واحد هستند که قیافه‌اش را تغییر می‌دهد و یا استتار می‌کند.

وجه تسمیه
یک هنرپیشه ایتالیایی به نام لئوپولدو فرگولی که توانایی زیادی در تغییر قیافه سریع داشت.
توهم کوتارد :Cotard Delusion
در این توهم بیمار فکر می‌کند که مرده است و وجود ندارد و یا اینکه تصور می‌کند خون یا اعضای داخلی‌اش را از دست داده است. گاهی هم این افراد باورهای جاودانگی پیدا می‌کنند.

وجه تسمیه
نخستین بار ژولز کوتارد، یک نورولوژیست فرانسوی این اختلال را در سال
۱۸۸۰ شرح داد.
اختلال حافظه تکرارپنداری :Reduplicative Paramnesia
در این اختلال شخص فکر می‌کند که اشیا یا محل‌های مختلف تکثیر می‌شوند و به طور همزمان در دو محل یا بیشتر وجود دارند. نخستین بار آرنولد پیک، یک نورولوژیست اهل چکسلواکی در سال ۱۹۰۳ این اختلال را شرح داد.

بله زنان خاورمیانه  از چند سو اسیر دست مردسالاری هستند  عیب است شما زن هستید  باید با محرم حرف بزنید با نا محرم حرف نزنید  باید توسری سرتون بکنید  باید موهای سرتون بیرون نباشند   دین ما این گفته و اون گفته زن ضعیفه است  و اراده ندارند و نمیتوانند مثل مرد باشند  زن باید حجاب سرش بکند  خلاصه با خرافات گویی و اغراقگویی مذهبیون  به این صورت تو سر زنان میزنند و  زنان را به طور وحشیانه ای سرکوب و زنان رامورد اذیت و آزار قرار میدهند و به زنان ستمدیده  ظلم  میکنند و حقوق زنان با روز روشن زیر پا میگذارند متاسفانه  زنان ایرانی دچار سندرم استکهلم شده اند میان مردان ظالم و قوانین ستمگر بربریت شریعت و زنان ظلم دیده و ستمدیده پیند عاطفی ایجاد شده است و زنان بخاطر توسری و ظلم وستمی که از سوی خانواده و جامعه به آنها شده است  تسلیم میشوند و تمامی این قوانین ضد انسانی را میپذیرند و تسلیمش میشوند.
ساموئیل کرماشانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر