۱۳۹۸ فروردین ۲۵, یکشنبه

ترس نظام از کمکھای مردمی! اداره اطلاعات اهواز بيش از ٢٥نفر از امدادرسانان مردمى در اهواز را بازداشت كرد



ترس نظام از کمکھای مردمی! اداره اطلاعات اهواز بيش از ٢٥نفر از امدادرسانان مردمى در اهواز را بازداشت كرد



بامداد امروز ٢٥ فروردين ماه ٩٨؛نیروهای امنیتی به مرکز کمیته مردمی در ملاشیه حمله ور شدند و بیش از ٢٥فعال عرب را بدون دلیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. اين فعالان زمانى بازداشت شدند كه بعد از اتمام استحكام سيلبند به منزل مجيد صرخى واقع در ملاشيه منطقه رمله مقابل مسجد الرسول پلاك ٧٨ جهت استراحت و همچنين بردن مواد غذائى براى ديگر كمك رسانان رفته بودند. كليه اين افراد در منزل مجيد صرخى توسط نيروهاى امنيتى و لباس شخصى ها محاصره و بازداشت مى شوند وبه مكان نامعلومى منتقل شدند.


اسامى بعضى از بازداشت شدگان منطقه ملاشيه بشرح زير است.

‏1- رسول فرطوسي
‏2- شاعر إبراهيم بدوي 
‏3- شاعر امين سيلاوي
‏4- شاعر علي موسوى(البوگديمى)
‏5- حسن بيت إسحاق
‏6-عماد حيدري
‏7-علي ناصري
‏8-حاتم دحيمي
‏9- شاعر احمد بدوي
‏10-حسين حمودي
‏11-مهدي شريفي
‏12-قاسم تميمي 
‏13-عارف صرخى
‏14-فؤاد بدوي
‏15- كاظم مرواني
‏16-محسن زويدات
‏17-حبيب كروشات
‏18-مسعود حريزاوي
‏19- ناجي السواري(معلم)
‏20-حيدر سيلاوى

روز شنبه ٢٤ فروردین‌ نیز، دست کم پنج شهروند اهل اهواز اهل كوى علوى(حى الثوره) به دلیل شرکت در تجمعی که در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده این شهر صورت گرفته بود توسط نیروهای امنیتی نيز بازداشت شدند.اسامى اين افراد: علی کاظم، مهدی فرحان، عدنان کریم، حمزه ساهی و مهدی سواری كه همگى از اهالى کوی علوی در شهر اهواز مى باشند. چندى پيش نيز نيروهاى امنيتى تعدادى از امدادرسانان مردمى در گوريه شعيبيه هنگام كمك كردن به مردم بازداشت شدند، هويت دو تن از آنان مشخص شد احمد كعبى و يعقوب كعبى 

نیروهای سپاه، بسیج و پلیس این روزها در شهرهاى عرب نشين بجاى كمك به سيل زدگان مانور نظامی به راه انداختند.این اقدامات برای ایجاد رعب و وحشت مردم عرب انجام می شود.امروز یکشنبه نیز گزارش ها حاکی از آن است که تعداد زیادی ماشین نظامی از سمت رامز(رامهرمز) و بندر معشور به سوی اهواز گسیل شدند.

نیروهای امنیتی با حمله به مراکز کمیته هاى مردمی در شعيبيه، ملاشيه وحمیدیه که جهت یاری به سیل زدگان فعالیت می کرد تعدادی از جوانان و فعالین عرب را بازداشت کردند. این در حالی است که نهادهاى حكومتى هیچ اقدام جدی را برای حل مشکلات آوارگان سیل زده انجام نمی دهند. نیروهای امنیتی برای فشار بر مردم عرب سعی در تعطیلی مراکز كمك رسانى مردمی می كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر