سخنی با ستمدیدگان و جوابی به استبداد زدهای خودی
یارسانیان همواره مهد آزاد اندیشی و پرورش آزادی بوده اند نمونه خیلی زیاد این ادعا کمپ التاش بود که احزاب کردی در هیچ جای دیگر توان برگزاری مراسم خود را نداشتند اما در منطقه ای یارسانیان ساکن بودند مراسم حزبی خویش را برگزار میکردند.
بیماری استبداد زدگی در جامعه کردستان هم ریشه ی کثیف خویش را دوانده است فریبکاران استبداد زده هر روز با لباسی خود را ظاهر میکنند روزی تحت نام کمونیستی کارگران جهان متحد شوید و ضد ناسیونالیستی شعار میدهند و روز بعد مثل بادپرست با لباسی دیگر خود را ظاهر میکنند اینبار دیگر از شعارهای توخالی کمونیستی خبری نیست این بار شعار ناسیونالیستی خوشک سر میدهند این همه شعار و این همه بازی فقط در راه منافع شخصی فردی و حزبی این دراویشهای بی سرو پا و 5 کلاس سوادی ما میرساند و اگر دیدند که از راه شعارهای ناسیونالیستی هم زیاد خریدار وجود ندارد به مذهب متوصل میشوند و یکشبه به یک ملای تندرو و مذهبی و خدا شناس یعنی بقول خودمان خیال شناس تبدیل میشوند خیالی که هیچ اصل و اساسی ندارد.
در این رابطه ما نمونه زیاد ی داریم نمونه خیلی نزدیک و همه ازش با خبر هستند ملاکریکار که در نروژ بر سر میبرند و در زندان هستند نمونه ی آشکاری از این بازیهای دروغین و فریبکاران کمونیستهای دیروز و وهابیهای امروز میرساند ملا کریکار یکی از اعضای کومه له کردستان میباشند که بخش کمونیستی اتحادیه میهنی کردستان میباشد ایشان تا سال 1989 و تا سالهای 1990 یک کمونیست بودند اما بعداز جنگ خلیج فارس و سرکوب نیروهای صدام و تضعیف شدن رژیم صدام و بخشی از کردستان نیز آزاد شد رفت با مردم دست به مشاوره نمودند دیدند که شعارهای کمونیستی قبلی زیاد خریدار ندارد و امروز اسلامیستها بیشتر خریدار دارند و خلاصه رفتند مثل همین آقایکه تا دیروز در کمپ التاش ملت را نادان مذهبی عقبمانده معرفی میکردند و امروز خود را در لباس ناسیونالیستی ظاهر نموده اند و معلوم هم نیست فردا به یک ملا کریکار دیگر تبدیل نشوند خلاصه ملا کریکار به یکی از مساجد میروند و در جا توبه میکنند و از همان روز دست به تبلیغات مذهبی میزنند و از لباس کمونیستی به لباس مذهبی تندرو اسلامی مبدل میشوند همین اقای 5 کلاس سوادی ما چون از راه وهابیها بهش گوش زده شده است امروز علنا با جامعه ستمدیده یارسانی ضدیت میکنند آئین یاری را مذهبی و افراطی خطاب میکنند.
من از گفتهای این آقایان اینطوری بر آورد میکنم که هنوز فکر و اندیشه ی این آقایان در زنجیر است و خود را رها نکرده اند هنوز فکر و اندیشه اشان اسیر است بنابر این تفکری که در اسارت باشد و و در زنجیر باشد هر چند هم شعارهای توخالی و فریبنده هم سر بدهند عملکردشان با شعارهایشان آسمان تا زمین فرق و تفاوت دارند اسیر بودن تفکر این آقایان در اینجا آغاز میشود که میخواهند خودشان با 5 الی 4 کلاس سواد همه چیز باشند و بر این تفکر هستند که حزب و احزابی که تفکرشان در اسارتش است تقویت کنند به دموکراسی باور ندارند و حقوق دیگران را در نظر نمیگیرند و وقتیکه رفتار و گفتار این آقایان تمامیت خواه را مشاهده میکنم میبینم که هر چند در طول سالهای زیادی در این کشورهای دموکراتیکی بر سر برده اند هنوز خود را رها نکرده اند و در باره دموکراسی چیزی را نیا موخته اند.
استبداد در خاورمیانه ریشه دوانده است بخصوص در جامعه ایرانی متاسفانه این استبداد زدگی در میان ملت کرد ریشه ی خیلی قویی و تاریخی دوانده است و نیازمند به 200 تا 250 سال دارد که بتوان این استبداد زدگی را ریشه کن کرد.
از خانواده گرفته تا درست شدن یک نوع سیستم سیاسی همه بر پایه استبداد بنا میشوند بخصوص جامعه ایران که این استبداد زدگی همگیر و عام شده است.
جامعه استبداد زده خاورمیانه بخصوص جامعه ایران بلاشک این استبداد زدگی بر کردهای ما تاثیر گذار بوده است .
دیروز در اطاق یارسان کردستان در چت روم پالتالکی آقای بشیرذ امیر خانی و حسین خلیفه در باره منشور شورای ملی که قرار است تاسیس بشود سیمیناری را برگزار نموده بودند.
بنده هم در آنجا بودم دیدم که دوستان دیگر یا بقول خودمان مامورین استبداد زده کردی آمدند و یکی جامعه یارسان را مذهبی خطاب نمود و بدون اینکه به رفتارهای خویش نگاهی اجمالی به اندازند که تا دیروز ادعای جهانی و کارگری و کمونیستی میکردند و بدون اینکه بر مردم یارسان دست به مطالعه بزنند و دست به ریشه یابی بزنند بر اثر تعصبات کور به این مردم ستمدیده حمله لفظی نمودند البته تهنا ایشان نبودند بلکه چند نفری دیگر هم تحت عنوان مامورین از پیش تعین شده مستبدین .خودی در آنجا آمده بودند و حسابی گوشزده شده بودند از سوی اربابانشان
شعارها کافی نیستند در زیر این شعارها تفکری استبدادی خود را قایم نموده است متاسفانه بعضی از احزاب خودی شاید اگر قدرت را در دست بگیرند از دشمنان اشغالگر کردستان خطرناکتر باشند نمونه زیاد است و اگر تاریخ احزاب تمامیاتخواه خودی را مطالعه کنیم اگر جنگهای برادرکشی را مورد بررسی قرار بدهیم در حقیقت هنوز تفکر این احزاب و طرفدارانشان بوی خون ازشون می آید .
ملا کریکار هم زمانی کمونیست بودند در این رابطه بعید هم نمیدانیم که این آقای که در چت روم پالتالکی به جامعه یارسان دست به لجنپراکنی زدند یک شبه 180درجه عقبگرد نکنند و ریش و پشمی هم برای خود نگذارند وبه یک مسلمان تندرو فریبکار تبدیل نشوند
ملا کریکار هم زمانی کمونیست بودند در این رابطه بعید هم نمیدانیم که این آقای که در چت روم پالتالکی به جامعه یارسان دست به لجنپراکنی زدند یک شبه 180درجه عقبگرد نکنند و ریش و پشمی هم برای خود نگذارند وبه یک مسلمان تندرو فریبکار تبدیل نشوند
ساموئیل کرماشانی
دانلود کتاب «روانشناسی اجتماعی استبداد زدگی» نوشته «دکتر کورش عرفانی»
«پژوهش روانشناختی – جامعه شناختی بر چیستی نافرهیختگی اجتماعی»
چرا استبداد تا این حد در تاریخ ایران ریشه دارد ؟ چرا استبداد منشی در میان ایرانیان رواج دارد ؟ برای پاسخ گویی به این پرسش بنیادین کار تحقیقاتی موجود استبداد را از دریچهِ روان شناسی اجتماعی بررسی کرده و به تشریح چیستی ، چرایی و چگونگی انسان مستبد میپردازد . ما ضمن توضیح ریشههای فردی استبداد منشی به این خواهیم پرداخت که تفاوت ذهنی یک انسان استبداد منش با یک انسان غیر استبداد منش در چیست .
http://azadieiran2.wordpress.com
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر